CUPCAKE HAYATLAR

CUPCAKE HAYATLAR

1.1.12

Mulled Wine * Sıcak Şarap

Mulled wine has been a popular drink of cold winter days. In Europe, it is usually prepared during Christmas. At my first trials, I found mulled wine so sweet and did not like much. But, then mulled wine has become my favorite drink of long winter days while I was living in Sarajevo. In Sarajevo, when it starts to snow, it does not stop at least for two weeks. There, my Cupcake friend Ebru and her special recipe made mulled wine my favorite winter drink. When snow made us housebound, Ebru and I organized cozy mulled wine parties;) 

For the New Year`s Eve, I prepared mulled wine for myself and my hubby. I prepared mulled wine according to Ebru`s recipe except one minor addition (orange with cloves). 

Since winter is long, I wanted to share the recipe. This recipe is flexible, so feel free to make additions in line with your taste. 

Ingredients: 1 bottle of table wine (I picked local brand Kayra Cumartesi due to its funny name. In Turkish, Cumartesi means Saturday), 1 glass of orange juice, 1 peel of 1 apple, peel of 1 orange, handful Turkish nuts, 4-5 cinnamon sticks, 1 orange, 4-5 whole cloves. 

     *       *       *

Sıcak şarap, soğuk kış günlerinin vazgeçilmez içeceklerinden biri olmuştur. Avrupada özellikle Noel zamanında çok tüketilen sıcak şarabı ilk denemelerimde fazla şekerli bulup sevmemiştim. Uzun kışları olan, karın yağdığı zaman en az 2 hafta yerden kalkmadığı Saraybosnada yaşarken ise sıcak şarap vazgeçilmezim oldu. Bana sıcak şarabı kendi tarifiyle tekrar sevdiren Cupcake arkadaşım Ebru`ya buradan kocaman sevgilerimi gönderiyorum. Karın bizi eve hapsettiği günlerde Ebru ile çok keyifli sıcak şarap partileri düzenlerdik;) 

Yılbaşı akşamı ben ve Sevgili için sıcak şarap hazırladım. Sıcak şarabı ufak bir ekleme (karanfilli portakal) haricinde Ebru`nun tarifine sadık kalarak hazırladım. Kış uzun olduğu için tarifi sizinle de paylaşmak istedim. Siz de damak tadınıza uygun olarak tarifte ekleme çıkarmalar yapabilirsiniz. 

Malzemeler: 1 şişe kırmızı sofra şarabı (ben ismini çok sevdim ve Kayra`nın Cumartesi isimli şarabını kullandım), 1 bardak portakal suyu, 1 elmanın kabuğu, 1 portakalın kabuğu, 1 avuç fındık, 4-5 adet çubuk tarçın, 1 bütün portakal, 4-5 adet karanfil tanesi.





Tip: I sticked whole cloves on orange to get the most amazing aroma. And I put the orange in the middle of large pot. 

Püf noktası: Hoş bir koku salgılaması için karanfil tanelerini bir bütün portakala aralıklı olarak batırdım. Portakalı tencerenin tam ortasına bıraktım. 



I always keep myself a glass of wine to drink while preparing mulled wine;) 

Ben 1 kadeh şarabı, sıcak şarabı hazırlarken içmek için ayırdım;) 


First add red wine, and then combine all ingredients in a large pot. Use low to medium heat and stir occasionally until wine starts boiling. 

Tencereye önce şarabı sonra diğer malzemeleri ekleyip kısık ateşte arada karıştırarak bir taşımlık kaynattım.








I serve mulled wine with one cinnamon stick, Turkish nuts and an orange peel piece in each mug. 
Hope you will like this warming recipe. Enjoy!
       *      *      *
Ben sunum yaparken, her bardakta bir çubuk tarçın, fındık ve portakal dilimi olmasına dikkat ediyorum. 
Umarım beğenirsiniz ve içinizi ısıtan bir tarif olur;)



 

10 comments:

Anonymous said...

i have never had this before but it looks delicious

thanks for sharing

Duygu Senyurek said...

Cupcake ben her uludaga gidisimde ilk sicak saraba salsiririm harika bisiy bu tariff super oldu ya cok mutluyum ilk firsatta yapicam:)
khaleesistyle.blogspot.com

Anonymous said...

Mmm, looks delicious! Hope you had a lovely holiday :)

xo,
Hannah
www.chillairandperfume.blogspot.com

LILA MOONLIGHT said...

Goncacim, deniycem bir ara bu tarifi, eline saglik, karsilikli icebilsek simdi keske. Asagidaki evde supermis yaaa :)) mutlu yillar :))

the creation of beauty is art. said...

I've never tried mulled wine, but it looks good!
the-creationofbeauty.blogspot.com

lulu's life said...

Sicak sarabi bende hic sevemedim nedense.. Oysaki bir kayakci olarak kis aylarinda dagda ne kadar da keyifli olur sicak sarap icmek.. Sanirim bu tarifi bende deneyecegim :) Tesekkurler Gonca'cim..

Bu arada Portakala karanfil saplamak sahane hatta cok cokcupcake bir fikir ! Tebrikler :)

Ece Çelebi said...

kesin denicem bu tarifi ama önce kar yağmalı :))

GoNcha GoNcha said...

@CottonCandyINK: you should definitely taste it!
@khaleesistyle: Uludagda da pek keyiflidir sicak sarap;)
@chillairandperfume: this is more than delicious. cannot stop myself drinking it more!
@Lila Moonlight: mutlaka denemelisin canim. ve beraber yapip icsek cok Cupcake olur;)
@inmyhansonshirt: try it. you would not regret!
@lulu``s life: disarida ictigim sicak saraplari ben de sevemedim. cok seker katiyorlar sanirim. bu tarifte dogal seker olarak portakal suyu kullandim sadece. denemelisin mutlaka. mutfakta tarcin kokusu yayildikca cok seveceksin.
@Ece: ben sicak sarabi hazirladim, ertesi sabah Ankaraya kar yagdi. sen sicak sarabi hazir et, kar geliyor hemen;)

Aysun Karaalioğlu said...

Londra da içme fırsatım oldu, çok sevdim senitarifin gibiydi kesinlikle...

SymbioticLife said...

This is perfect! I just tried my first glass of mulled wine last Monday. I fell in love. I have some red wine but I'm not much of a drinker normally. This is a great way to help me put that red wine to good use. Thanks so much for a perfectly timed recipe.