CUPCAKE HAYATLAR

CUPCAKE HAYATLAR

15.12.11

Teppanyaki Alaturka


Geçen cumartesi günü için çok Cupcake bir davet aldık ;)
Ankara Çukurambarda çok ama çok yakında açılacak olan Teppanyaki Alaturka bir tanışma ve tatma  organizasyonu düzenliyordu.
Hem uzakdoğu hem de füzyon mutfağını sevdiğimiz için Sevgili ile Cupcake Cupcake gittik, gezdik, tattık ve eğlenceli bir gün geçirdik.
Bu Cupcake davetin gelip bizi bulmasında rol alan Zülal Ateş`e Cupcake teşekkürler!
Cupcake izlenimlerimi ve fotoğraflarımı sizinle de paylaşmak istedim.
Önce minik bir Teppanyaki Alaturka turu ile başlayalım.
      *
Last Saturday, we received a Cupcake invitation;)
It was for a meet & taste event from Teppanyaki Alaturka which is a new restaurant soon to be opened in Ankara.
Hubby and I like fareast and fusion kitchens, so we attended the event in a very Cupcake mood.
And Cupcake thanks goes to Zulal Ates who played a role in organizing this event.
Hope you will enjoy my Cupcake reviews and photos!
Let`s start with a mini-tour of Teppanyaki Alaturka.





Dekorasyonda siyah, kırmızı, beyaz ve metalik renkler kullanılarak Teppanyaki Alaturka`da sımsıcak bir atmosfer yaratılmış.
     *
Teppanyaki Alaturka has a cozy atmosphere with black, red, white and metallic touches in the decoration.



Teppanyaki Alaturka 1200 şişelik zengin bir şarap kavına sahip.
Seçim yapmakta zorlanabilirseniz diye ben sizin için en Cupcake şarapları seçip fotoğrafladım bile;)  
       *
Teppanyaki Alaturka has a rich wine collection of 1200 bottles.
Just to make your life easier, I already picked and photographed the most Cupcake wines;)





Ve benim Cupcake Corvus`larım. Yapmanız gereken tek şey neyi kimle kutlayacağınıza karar vermek;)
      *
Here are my Cupcake Corvus wines. Now, you think about the special occasion to celebrate;)





Teppanyaki Alaturka`nın lounge bölümünde içkinizi yudumlarken harika aperatiflerden tadabilirsiniz.
Bu bölümdeki heykel de size eşlik etmesi için taaa Tayland`dan getirilmiş.
Yakında heykelin eşinin de aramıza katılması bekleniyor;)
    *
Teppanyaki Alaturka has also a lounge area where you can have a drink with great appetizers.
The sculpture came all the way down from Thailand just to accompany you. Her spouse will also join us very soon.



Ve aradığım Cupcake köşeyi lounge bölümünde buldum ;)
Ne zamandır Sevgili ile Opera öncesi gidebileceğimiz bir yer arıyorduk.
Artık Opera akşamları bizi nerede bulabileceğinizi biliyorsunuz ;)
     *
And I found my Cupcake corner at the lounge area ;)  
My hubby and I were looking for a place to hang out before going to Opera.
So, now you know where to look us at our Opera nights ;)




Restoranlarda VIP oda kavramı uygulamasıyla Orta Asyada yaşadığim dönemde karşılaşmıştım. Ve hoşuma gitmişti.
Özel toplantı ve kutlamalar için ideal olan VIP odalar Teppanyaki Alaturka`da da mevcut. Ses izolasyonu tam olan VIP odalar için rezervasyon talepleri şimdiden gelmeye başlamış.
Teppanyaki Alaturka, VIP odalarıyla siyasetin ve diplomasinin kalbi olan Ankarada büyük bir eksikliği kapatacak.
     *
I first came across VIP rooms in a restaurant while I was living in Central Asia. And I really liked the idea.
Teppanyaki Alaturka has VIP rooms that are suitable to have meetings and special events. I heard that people are already making reservations for sound proof VIP rooms.
Teppanyaki Alaturka is likely to fill a gap with its VIP rooms in the politics and diplomacy center of Ankara.




Mini-turdan sonra bakalım mutfakta neler oluyor?
Teppanyaki Alaturka`nın 9 Çinli Teppanyaki şefi var. Ve tabiki de Çinli  şeflerden eğitim alan ve füzyon menülerin oluşturulmasına katkıda bulunan Türk şefler.
Yemeklerle devam etmeden önce, teppanyaki hakkında ufak Cupcake bir bilgi.
Teppan `demir tava, sac`; Yaki ise `az yağda pişirilen yemek` anlamına geliyor.
En önemli kısım ise Teppanyaki şeflerinin bu işlemi yaparken sizin her adımı görebilmeniz, hem de üzerinize hiç koku sinmeden. Tam bir Cupcake ocakbaşı ;)
       *
Let`s look at what`s going on in the kitchen?
Teppanyaki Alaturka has 9 Teppanyaki chefs from China. There are also Turkish chefs that are trained by the Chinese chefs and helping to develop fusion menus.
Before moving on food, here is Cupcake info.
Teppan means `iron plate`; and yaki is `grilled or broiled dish`.
The main point here is you see and enjoy all the cooking process of Teppanyaki chefs. And believe me your clothes does not smell bad as you leave the restaurant.  
That`s why I call this Cupcake Ocakbaşı –Turkish grilled restaurant with an open fire pit in the middle- ;)



Daha önce Moğol, Kore ve Brezilya barbeküsünü sıkça deneyimlemiştim ama bu ilk Teppanyaki deneyimim olacak. Cupcake heyecanla bekliyorum;)
    *
Previously, I tasted frequently Mongolian, Korean and Brazilian barbecues. But this is gonna be my first Teppanyaki experience. So I am Cupcake excited ;)


Yemeğe Asyan çorba ile başladık.
Mantar ve sebzelerin yanısıra hem kırmızı hem de beyaz et içermesi ve dibindeki hafif acı sos nedeniyle tam bir vitamin deposu bu çorba. 
Şef bu çorbanın balık suyu ile yapıldığı bilgisini paylaşmasaydı asla tahmin edemezdim çünkü kokusuz ve çok hafif. Ve çok lezzetli.
      *
We started with Asian soup.
This soup is a great source of vitamin because it includes both white and red meat along with vegetables, mushrooms and mild chili sauce.
And I could never guess that it was cooked with fish broth if Chef did not tell. It is so light and fish odor free. And it is so yummy.



Çorba sonrası ise kadayıfa sarılı çıtır karides yanında tatlı-ekşi sosuyla geldi.
Kadayıf ve karidesin sürpriz aşkı Teppanyaki Alaturka`da benim en favori lezzetim oldu. Tadını nasıl anlatsam ki tarifi imkansız.
Ama bir ipucu veriyim: gözlerimi kapatınca kendimi lounge bölümündeki Cupcake köşemde bu çıtır karidesi şampanya eşliğinde tadarken görüyorum. Yüzümde kocaman bir Cupcake gülümseme ile;)
   *
Following the soup, crispy shrimps came with sweet-chili sauce.
I announce crispy shrimps as my favorite taste at Teppanyaki Alaturka. It is really impossible to define its true taste.
A small hint: I am still dreaming myself sitting at my Cupcake corner and eating crispy shrimps along with a glass of champagne. Of course there is a big Cupcake smile on my face;)





Ve sırada Uzakdoğu mutfağının en temel yemeklerinden biri wogda pişirilmiş sebzeli tavuk var. Eğer mutfakta tutucuysanız ve yeni tatlar denemeye çok istekli değilseniz, siparişiniz kesinlikle bu olmalı. Bugune kadar sebzeli tavuğu sevmeyen birine rastlamadım.
     *
Then comes a very basic dish of Fareast Asian kitchen. If you are conservative at the kitchen and kind of reluctant at trying new tastes, then wok chicken should be your food to order. So far, I did not meet anyone who does not like wok chicken.


Ve şimdi teppanyaki gösterisi başlıyor.
Çinli şef gözümüzün önünde havuc ve soğana sarılmış incecik dana ruloları hazırladı. Kırmızı et sevmeyen beni bile baştan çıkaracak bir tat.
      *
And now teppanyaki show begins.
Chinese chef made yummy beef rolls right before our eyes.





Sonra tekrar geleneksel bir lezzet ile devam ettik, dumpling (uzakdogu mantısı).
Daha önce yediğim sadece haşlanmış olanlara göre sacda pişirilmiş hali daha lezzetli.
Yanında getirilen baharatlı soya sosunun da kıvamı ve tadını pek sevdik.
     *
Then, we continued with another traditional dish, dumplings.
I liked teppanyaki dumplings more compared to boiled ones.
And the accompanying soya sauce with herbs was amazing.




Durun daha bitmedi.
Arka arkaya bu kadar çok çeşit tatmamıza rağmen yemekler az yağda pişirildiği ve minik porsiyonlarda sunulduğu  için bir doygunluk hissi olmuyor.
Teppanyakiyi bu kadar popüler kılan bir diğer neden de bu sanırım.
     *
Wait, we are not done yet.
I know we tasted a lot but since they were low in fat and served in mini-portions one cannot feel as full.
I guess this is another important factor that makes teppanyaki such popular.


Benim için Teppanyaki Alaturka`da sunulan en füzyon yemek bu oldu: hamsi teppanyaki
Balıklar Türk mutfağından pişirme tekniği ithal. Sonuç: her zamanki hamsi lezzeti.
Uzakdoğu mutfağına mesafeli yaklaşan arkadaşlarınıza `harika hamsi yapan yeni bir yer keşfettim` diyerek intikam almanın tam zamanı. Demek ki intikam her zaman soğuk yenen bir yemek değilmiş ;)
        *
For me, this has been the most fusion dish served at Teppanyaki Alaturka: anchovy teppanyaki
Fish are from Turkey, cooking style has been imported. Result: as always anchovy tastes great.  
If you have friends who do not wanna go out to try Fareast Asian food, trick them telling that you just discovered a great place for fresh fish. Who said that revenge is a dish best served cold ;)




Bir başka teppanyaki gösterisi: kızarmış yumurtalı ve sebzeli pilav.
Yumurtanın beyazını sevmeyen biri olarak, bunu tatmak benim için çok cesurca bir hareketti. Ve testi geçtim;) Şefler o kadar güzel karıştırmışlar ki yumurta tadını hissetmek imkansız.
Yine de bunu ileride sipariş edeceğimi düşünmüyorum. Ama Sevgili bunu çok sevdi. Sanırım o pilav sipariş ettiğinde, ben sadece teppanyaki gösterisinin tadını çıkaracağım;)
     *
Another teppanyaki show: cooking fried rice with eggs and veggies.
As someone who does not like white of egg, tasting this was a brave moment for me.
And I passed the test ;) You just do not get the taste of eggs since chefs mixed them very well.
But I do not think that I will order it in the future. Yet my hubby really liked this. So he will order the rice and I will enjoy watching teppanyaki show;)







Bu kadar yemekten sonra midemizde hala tatlıya yer olması da bir Teppanyaki Alaturka mucizesi olsa gerek;)  İrmikli mus ve kahvelerimizle kapanışı yaptık. Bu arada irmikli musun içinde sizi bir sürpriz bekliyor olucak;)
Şimdi Cupcake bir heyecanla biran önce Teppanyaki Alaturka`nın açılmasını bekliyoruz;)
Unutmadan kocaman Cupcake teşekkürlerimi bizi misafir eden tüm Teppanyaki Alaturka personeline gönderiyorum.
Çinli şeflere özel mesajım ise:  şişiye
      *
And after all those dishes, there is still room for desert. I call this the miracle of Teppanyaki Alaturka. We had mousse and coffee at last. There was a little surpise inside the mousse;)
Now, we are looking forward to official opening of Teppanyaki Alaturka;)
And a big Cupcake thanks goes to Teppanyaki Alaturka personnel for hosting us.
And I have a special message for Chinese Chefs: şişiye




Teppanyaki Alaturka hakkında daha fazla bilgi için:
@TeppanyakiTurka
     *
For further information on Teppanyaki Alaturka:
@TeppanyakiTurka

20 comments:

Wynne Prasetyo said...

looks like a great place!


MY INTERNATIONAL GIVEAWAY featuring UNESTABLISH

WWW.FASHIONGEEKSCLOSET.COM

Lunapark Queen said...

Bayıldımmm :) Ne kadar harika bir organizasyon olmuş! Orada olmak isterdim gerçekten :) Herşey çok lezzetli görünüyor..

http://lunaparkqueen.blogspot.com

Zülal Ateş said...

cok cupcake bir yazı olmus :)) henüz kahvaltımı yapmamıstım, acıktım valla okuyunca :D:D fotoların da cok cupcake :)) davetimi kırmadıgın ıcın cok tesekkur eder, kocaman operim. nice organizasyonlaraaaa :)

Aurora said...

gracias por tu visita, me ha gustado mucho conocer tu blog, tiene todo un aspecto magnífico!
besos

Maria said...

The food looks amazing!
♥ Maria
www.avenuemaria.blogspot.com

modabekçisi said...

uffff çok özel bir yermiş..Kıskandım bak şimdi seni:) Bütün cupcake güzllikler bir arada:)

Styleflakes said...

ok!!now i'm hungry!perfect photos!looks like a great place!!! xoxo http://styleflakes.blogspot.com

Aylin at Lila Moonlight said...

Off, ogle yemegi vakti harika geldi bu post, hersey cok leziz, ozledim uzakdogu mutfagini. Ankara ya yolum duserse birgun, seninle buraya da gidelim :))

Unknown said...

Harika bir sunum olmuş, burayı daha önce farklı bloglarda da görmüştüm ama senin sunumuna ayrıca hayran kaldım canım :) kadayıfa sarılı karides en sevdiğim starterlardandır, çok da canım çekti :p ellerine sağlık canım :)

LeylaK said...

ay ne güzel olmuştur yaa, imrendim doğrusu:) pek keyifli...


Kahve Dükkanı

deniz saatçioğlu said...

Ya neden ben ordayken düzenlemediler ki bu daveti :((

denizsaatcioglu.blogspot.com

Unknown said...

Orda olmak için neler verirdim..
Sevgiler canım..:)))

GoNcha GoNcha said...

@Aylin ve @Deniz, siz Ankaraya gelin yeter ki, ben en Cupcake masa icin rezervasyon yaptiririm;)

PINKY FASHION said...

herşey çok güzel görünüyor

xcelis said...

wowww dekarosyon çok güzelmiş bayıldım.harika resimler yakalamışsınız.lezzet sunumları süper afiyetler olsun

goncaninsepeti said...

ğpost hatrika olmuş en iyi fotolar seninkiler:) ebn de açılması için sabırsızlanıyorum:)

YeMeK vAkTi said...

LEzzetler fotoğraflar ve mekan harika görünüyor eminim gerçekten güzel bir akşam olmuştur

Sevgiler

Modagrafya said...

çok leziz bir paylaşım olmuş, fotoğraflar da çok güzel:) :)

Unknown said...

Ahhh cok güzel, bayıldım , olsa da yesek :)

lulu's life said...

ben bu postu resmen kacirmisim :(( Nasil oldu anlamadim.. :( Neyseki telafi ettim en cokta opera geceleriniz oncesi ıcın buldugun koseyi sevdim.. Ankara'da olsak sanirim hemen denemek isterdim :)